מתחמי המציאות המדומה הופכים להרבה יותר כיפיים מבעבר
ירי בזומבים הוא אחד המשחקים העתיקים שאנחנו מכירים. בתחילת הדרך של המציאות המדומה (בעבר הקרוב) היה ברור שירי זומבים יהיה אחד מהמשחקים הראשונים שיפתחו למציאות מדומה, אבל ככל שהזמן עבר, כמות המשחקים והדוגמאות השונות של משחקי ירי זומבים במציאות מדומה רק הלכו והתרבו יותר ויותר.
השלב הבא של המשחקים הבסיסיים האלה במציאות מדומה, היה משחקי וחוויות של מציאות מדומה שמאפשרים לעשות את זה, אבל בשטח חופשי – במגרש פתוח, בו תוכלו להתרוצץ בין קירות אמיתיים או מדומים, עם מגוון רחב של אביזרים נלווים – ווסטים, אקדחים, חיישנים, ומגוון רחב של אפקטים שהופכים את החוויה לאמיתית יותר. ברגע שמורידים את החוטים שהגבילו את החוויה, למקומות מסוימים בחדר, הפכו את החוויה במציאות מדומה לאמינה פי כמה, ולקחו את זה לחוויה אחרת לגמרי.
בכל רחבי העולם יש אלפי אם לא עשרות אלפי מתחמי מציאות מדומה, החל במתחמים קטנים שמאפשרים לשחק בחוויות מספריית המשחקים של STEAM, ועד למתחמי הבידור של העתיד – מאות מטרים של חוויות קבוצתיות במציאות מדומה, שילוב של מציאות מדומה, מציאות רבודה ומציאות מעורבת, לימוד, הכשרות והרבה יישומים מעבר לבידור.
כיום, לצערנו (אבל זה עניין של זמן) רוב מתחמי המציאות המדומה בעולם מפעילים מגוון משחקי VR מבוססי מיקום, שכולם סובבים סביב ירי כזה או אחר – זומבים, חייזרים וכדומה… וכבר היום ברור שהמציאות המדומה מהווה פעילות פנאי קבוצתית באותו אופן כמו לייזר טאג, פיינטבול או באולינג.
הדור הבא של החוויות במציאות מדומה, ירי אויבים תוך כדי ריצה חופשית בחדר, פעילות רבת משתתפים, והרפתקאות קבוצתיות בעולמות אחרים – יהיו הפעילות והבריחה האולטימטיבית משגרת היום יום. בטח אם נשווה את אותן החוויות לחוויות פרטיות במציאות מדומה בבתים.
הסתובבות חופשית בחלל החדר במציאות מדומה - Free Roam VR
מה לעשות שגם המפתחים של התכנים למציאות מדומה אומרים שהתגובות הטובות ביותר מהאנשים והמבקרים מתקבלות דווקא במשחקי ירי, אבל שוב, זה רק עניין של זמן…
היתרון של חוויות אלה מאוד פשוט, מחזיקים רובה ביד, לא צריך להבין או ללמוד הרבה, פשוט מאוד לצלול לחוויה, ומהדקה הראשונה אתם בפנים!
החוויות של ההסתובבות החופשית במציאות מדומה בד"כ עדיין מוגבלות לכמות לא גבוהה של שחקנים, עד שמונה או עשרה שחקנים במקסימום. תדריך קצר, ואתם תיכנסו לחדר שלא כל כך משנה כיצד הוא נראה – בעיקר דבר אחד חשוב – שהמזגן יעבוד כמו שצריך!
משקף מציאות מדומה, מחשב נישא על הגב (אל דאגה, בקושי מרגישים אותו), רובה סער או אקדח ואתם נזרקים לחווית מציאות מדומה – שהופכת את כלי הנשק שלכם לרובה צלפים, רובה סער או אפילו שוטגאן ברגע אחד.
רוב המשחקים במציאות מדומה בנויים על בסיס חוויות או משחקים שכבר רגילים אליהם, כמו בפיינטבול, לייזר טאג או משחקי מחשב, כך הם נבנים על ידי המפתחים, וכך יותר כל לקהל לצלול למשחק בצורה מהירה וקלה יותר. חוויות המציאות המדומה נחלקות לשתיים: או שתשחקו נגד שחקים שנמצאים איתכם באותו החדר – על ידי חלוקה לשתי קבוצות, או על ידי לחימה משותפת כנגד AI – בינה מלאכותית ממוחשבת.
כל מה שעושים במציאות מתרחש במציאות המדומה: לרוץ, לכרוע ברך, להכופף, לשכב – כל זה מתתרגם מיידית לתנועה זהה של ה AVATAR (הדמות המדומה) שלכם במציאות המדומה. למרות שעל פניו יש חשש ראשוני להיתקל אחד בשני, או בקירות, אבל בגלל שהמחשבים והתוכנות היום מאוד מתקדמות, יש מה שנקרא ZERO LATENCY – כמו שם החברה, אבל הכוונה לכך שיש התאמה מלאה בין מה שרואים במציאות המדומה לבין מה שמבצעים במציאות. הקשר הזה בין המציאות למציאות המדומה הוא מה שמאפשר לחוויות להיות טובות באמת, לא לגרום לבחילות וזה למרות תנועה, הסתובבות, קפיצות וכמות משתתפים באותו האזור.
מגבלות שעדיין קיימות כיום, אבל ילכו ויפתרו בשנים הקרובות: משקל מרגיז בקדמת הראש – משקף מציאות מדומה עדיין מהווה משקל שאנחנו לא רגילים אליו, אבל במהלך השלוש השנים האחרונות ישנה קפיצה מדרגה גם באיכות וגם בנוחות, וזה מאוד מורגש. כמו כן, העיצובים עצמם של החוויות והמשחקים הולכים ומשתפרים עם הזמן, ולכן גם אם נתקלתם בחוויה בסיסית במתחם מציאות מדומה, תהיו בטוחים שזה הולך להשתפר, ומהר.
ככל שהזמן יעבור, חוויות אלה הולכות להיות יותר ויותר כדאיות כלכלית, גם בהשוואה לפעילויות של היום, אם ניקח את הלייזר טאג הרגיל, לייזר טאג במציאות מדומה הוא כבר כלכלי יותר, מהנה יותר, ומתאים לכולם – ילדים, ילדות, מבוגרים, סטודנטים ואנשי עסקים כאחד.
העתיד של המציאות המדומה - הכשרה, אירועי גיבוש ופיתוח צוות - לא רק פעילויות ובילוי קבוצתיים
אם אתם רוצים לשדרג אירוע פרטי או עסקי בעזרת חוויות מציאות מדומה משוגעות – צרו קשר
Comments